met Pieter de Nijs ;’Vilém Flusser;Is er een toekomst voor het schrijven?’. ‘De vraag is hoe ingrijpend het ‘nieuwe schrijven’ onze waarneming,ervaring en communicatie in de nabije toekomst zullen veranderen. En de vraag blijft in hoeverre het internet de verwachtingen waar maakt dat het omstreden inhoud om mogelijke censuur heen leidt. In ieder geval vraagt het ‘nieuwe schrijven’ waar Flusser op doelt om nieuwe generaties schrijvers en lezers.Het is aan beeldenmakers en wiskundigen en aan om het even welke andere markerende geesten om nieuwe patronen in ons denken schrijfbaar en leesbaar te maken. In ‘Does writing have a future?’ voert Flusser de lezer van het oorspronkelijke lezen – het erkennen en bestendigen van patronen in onze ervaring van de natuur – en uit het oorspronkelijke in-formeren – het krassen in een bewerkbaar oppervlak – naar schriftvormen die minder voorschriften produceren. De patronen die in netwerkschriften optreden, nodigen uit tot het loslaten van oude vaststellingen.’ (bladzijde 8) Wordt vervolgd. Nu weer Cantos LXXIV uit ‘Ezra Pound De Pisaanse Cantos’ ingeleid,vertaald en toegelicht door Paul Claes & Mon Nys. ‘van het slavenschip tussendeks gezien./ en al de presidenten/ Washington Adams Monroe Polk Tyler/ en ook Carrol(of Carrolton) Crawford/ De gemeenschap bestelen voor eigen privé-gewin(Grieks woord volgt)/ elke wisselbank is puur onrecht/ de gemeenschap bestelen voor eigen privé-gewin/ nec benecomata Kirké,ma! (Griekse zin volgt)/ en niet met leeuwen en luipaarden omringd/ maar vergif,veleno/ in alle aders van de samenleving/ zit het bovenaan,het stroomt er tot benedentoe helemaal doorheen/ zit het in de smidse van Predappio? de oude Upward zei:/ ‘niet de priester maar het slachtoffer’/ zijn zegel Sitalkas, de oude strijder zei:’slachtoffer,/ weerstond hen aan Theems en aan Niger met een pistool aan de Niger/ met een drukpers aan de oever van de Theems’/ tot ik mijn zang voleind’ (bladzijde 38) Wordt vervolgd.