met Kiene Brillenburg Wurth ‘Intermedialiteit & Tree of Codes van Jonathan Safran Foer’,ondertitel ‘Kunst is zichzelf niet meer’. ‘Remediatie,mediaspecifiteit en analoge materialiteit De recente verschuiving van interart poetics naar ‘intermedialiteit’ geeft aan dat dat de moderne mediatechnologie een steeds belangrijkere rol is gaan spelen in de vergelijking tussen kunsten. ‘Medium’ is de term ‘kunstvorm’ gaan vervangen,ook al is het volgens sommigen zo dat ‘medium’ verwijst naar het materiaal en de materialiteit van kunstvormen en niet naar die kunstvormen zelf. Omdat de grens tussen de ‘nieuwe’ media van de negentiende en twintigste eeuw en de traditionele kunstvormen steeds diffuser werd,en daarmee ook het traditionele onderscheid tussen ‘hoge’ en ‘lage’ cultuur,werd ‘media’ de afgelopen decennia echter een containerbegrip voor de literatuur en de kunsten. Ook in de literatuurwetenschap werden termen uit de mediawetenschap steeds belangrijker om de relaties tussen literatuur,de kunsten,oude en nieuwe media te kunnen duiden. Een van die termen is remediatie,gelanceerd door Jay David Bolter en Richard Grusin om te laten zien hoe oude en nieuwe media zich tot elkaar verhouden. Remediatie geeft inzicht in het feit dat nieuwe media nooit helemaal nieuw zijn,maar altijd iets van de oude media in zich opnemen,of het nu gaat om vormgeving of gebruik.'(bladzijde 157)Wordt vervolgd. En dan weer Cantos LXXIV uit ‘Ezra Pound De Pisaanse Cantos’ ingeleid,vertaald en toegelicht door Paul Claes & Mon Nys. ‘in de goktent van de woekeraars/ wat allemaal tot de dodencellen leidt/ elk in den naam van zijn god/ of een lang leven want volgens Aristoteles/ is filosofie niets voor jonge mensen/ hun Katholou kunnen zij nog niet afleiden uit/ genoeg hekasta/ hun algemeenheden kunnen niet ontstaan uit een falanx van/ genoeg bijzonderheden/ heer over zijn arbeid en meester over de taal/ wie zijn woord ten gepasten tijde wendt en vorm geeft/ Jau koos Sjoen uit voor een lang leven/ die de uitersten en de tegenstellingen vatte/ een juiste koers ertussen voer/ mensen tegen hun vergissingen beschutte/ aan het goede dat ze ontdekt hadden vasthield/ over zijn rijk heerste alsof hij er niet mee in een vijzel zat/ en er niet door verblind werd/ zou de oude man,son pere op zijn schouders hebben genomen/ en naar een barre zeekust vertrokken zijn’ (bladzijde 43) Wordt vervolgd.