met het essay van Murat Aydemir ‘Zelfreflectie volgens Bacon & Lacan’ uit de bundel ‘Hoe kunst en filosofie werken’. ‘Ernst van Alphen herinnert ons eraan dat impasto meestal twee functies heeft. Het geeft ‘body’ aan de afbeelding:de textuur en dikte van de verf maakt de representatie als het ware ‘vleziger’,realistischer. Impasto maakt eveneens de bewegingen van de kwast van de schilder zichtbaar;je ziet als het ware de ‘hand’ van de kunstenaar in de verf (Van Alphen 1993: 91). In het geval van een conventioneel portret verwacht je dat de twee elkaar zouden versterken: de ‘hand’ van de schilder slaagt erin het gezicht en het lichaam van het model tot realistisch leven te brengen in de verf. Maar hier is niets minder waar. De vlekken dragen niet bij aan de afbeelding van Dyer,maar leiden daarvan af. De klodders verf blijven pure restanten van het materiĆ«le en lichamelijke werk van het schilderen.'(bladzijde 159-160) Wordt vervolgd. Computer vertoont kuren. Toch nog Charms proberen. ‘Nieuwe anatomie Op de neus van een klein meisje groeiden twee blauwe linten.Een zeer zeldzaam geval,want op het ene lint stond geschreven ‘Mars’ en op het andere ‘Jupiter’. 1935′ (bladzijde 102) Wordt vervolgd.