met ‘Netwerk in eclips’ van Samuel Vriezen. ”de legitimiteit/een re-feodalisering. Het gebruik van negatieve sancties als maat voor legitimiteitstekorten’. Dus: hoe dan ook levens organiseren zodat de organisatievorm een doorvoelde legitimiteit kan hebben,een ontbreken van dwang,de mogelijkheid gerechtvaardigd te worden binnen een ideale toestand voor het spreken of voor discours. En,uiteraard,moeten we daartoe bestaande manieren aanvechten en nieuwe scheppen. Onze verhouding tot ‘culturele’ of ‘gemeenschappelijke’ codes en waarden is net zo stichtend als onze verhouding tot de politieke instituten en het apparaat en de werking van een formele democratie (en kijk eens hoeveel mensen bereid zijn om alleen dat met politiek te vereenzelvigen). ‘Lichamen. Wilde objecten. VERINHEEMSING. onverbeterlijk op het lijf.pijn verdrijven/kader van de huid. lijf/abstinentie. verminder/Propaganda kruisarcering. Dat wil zeggen…mercantiel’. Een socialisme,of een mercantilisme van het lichaam die gegrondvest wordt door het laatkapitalisme. Maar een actieve politiek en politisering van waarde,van het lichaam – in de zin dat je weigert het actieve samenstellen van waarde dan wel betekenis en het lichaam simpelweg objecten te laten worden in beheer van het laatkapitalisme.'(bladzijde 74-75) Wordt vervolgd. Nu weer verder met het gedicht ‘Mettertijd’ van Hans Tentije uit de bundel ‘Om en nabij’. ‘je kent het,dit landschap dat tot in alle windstreken/werd geschonden,maar moeiteloos/vind je toch sommige vertrouwde plekken terug///na een verlegd stuk klinkerweg,kaalslag en bos,rijpende/bramen opent zich toch opeens weer/die vallei met zijn scheefgegroeide zeedennen/waar jullie ooit samen lagen -///zichzelf,het zinnelijke,weten te ontraadselen,misschien is dat het/wat herinneringen willen'(bladzijde 17) Dit was het gedicht. Wordt vervolgd. Een bijzonder woord. Uit de bundel ‘In de loop van de woorden’ van Breyten Breytenbach het woord ‘mobieltjesbabbelaars’.(bladzijde 15)